Strefa Pacjenta
W American Heart of Poland (AHP) pragniemy zapewnić pacjentom kompleksową, wielospecjalistyczną i nowoczesną opiekę medyczną.
Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, które pomogą podnieść jakość naszych usług. Opinie, sugestie, skargi czy wnioski można składać pisemnie lub ustnie bezpośrednio w siedzibie zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W tym celu w AHP zostało powołane stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
W sprawach dotyczących poszanowania praw pacjenta prosimy kontaktować się z Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
adres poczty elektronicznej: [email protected]
adres do korespondencji: Ul. Bolesława Chrobrego 4, 78-500 Drawsko Pomorskie
Instytucje, w których można składać skargi i wnioski:
adres: ul. Rakowiecka 26/3, 02-528 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Skargi i wnioski / Biuletyn Informacji Publicznej / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków
adres: ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin
adres poczty elektronicznej: [email protected]l
telefon: 91 425 11 90
adres: ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa
telefon: (22) 583 66 00
adres poczty elektronicznej: [email protected]
link do strony: Prawa dziecka – Rzecznik Praw Dziecka (brpd.gov.pl)
adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Rzecznik Praw Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Telefon: 800 190 590 (czynna całą dobę- przez 7 dni tygodnia)
Link do strony: Telefoniczna Informacja Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Wnioskującym może być:
- pacjent,
- przedstawiciel ustawowy pacjenta,
- osoba upoważniona przez pacjenta
- po śmierci pacjenta:
- osoba upoważniona przez pacjenta za życia
- osoba, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym
- osoba bliska pacjentowi, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
Forma udostępniania dokumentacji medycznej pacjenta
- do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych
- poprzez sporządzenie wersji papierowej np. kopia, wyciąg, wydruk
- elektronicznie tj. poprzez e-mail, na nośniku
Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
- W celu usprawnienia procesu zachęcam do skorzystania z przygotowanych przez nas formularzy:
- WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta
- Gotowy wniosek można:
- składać w siedzibie, przesłać pocztą lub skanem na adres zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy
W celu uzyskania informacji dodatkowych, ewentualnych pytań prosimy o kontakt z Kierownikiem Administracyjnym, Sekretariatem zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy.
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych oferuje szybką, pozasądową ścieżkę do uzyskania rekompensat dla osób, które podczas pobytu w szpitalu uszczerbku na zdrowiu. Świadczenia FKZM przysługuje także bliskim pacjenta.
Szczegółowe informacja dotyczące Funduszu znajdują się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
Drogi Pacjencie, Pacjentko
ZGŁOŚ NIEPOŻĄDANE DZIAŁANIE PRODUKTU LECZNICZEGO
Każdy lek może powodować działania niepożądane.
Każdy pacjent, a także jego przedstawiciel lub opiekun faktyczny, ma prawo zgłosić wszystkie objawy, które w trakcie stosowania leku wydają się nieprawidłowe.
Mogą to być zarówno działania szkodliwe, jak i takie, które wywołują jedynie uczucie dyskomfortu.
Zgłoszenie warto złożyć nawet wtedy, gdy nie masz pewności czy objawy są związane z lekiem – obowiązuje zasada: „Masz wątpliwości? – Zgłoś”.
Każde zgłoszenie przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa stosowania leków. Dzięki nim wiedza o konkretnych produktach leczniczych jest stale poszerzana i uzupełniana.
Jak zgłosić działanie niepożądane:
- Skorzystaj ze specjalnego formularza elektronicznego: https://smz2.ezdrowie.gov.pl
- Skorzystaj z formularza przygotowanego przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL) https://www.gov.pl/web/urpl/zglos-dzialanie-niepozadane2 Pobierz, wypełnij i wyślij wypełniony formularz zgodnie z instrukcją URPL.
- Zgłoś telefonicznie do URPL– pod numerem 22 49 21 301, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–14:00.
Obejrzyj film przygotowany przez Rzecznika Praw Pacjenta, aby dowiedzieć się więcej.: https://www.youtube.com/watch?v=Ud7m6FjUwqE
Co to jest zdarzenie niepożądane?
To sytuacja, która miała miejsce podczas udzielania świadczeń zdrowotnych albo w wyniku ich udzielenia (lub zaniechania udzielenia). Może ona spowodować albo potencjalnie spowodować negatywny wpływ na zdrowie lub życie pacjenta.
Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
Przykłady:
- pogorszenie stanu zdrowia, choroba lub zagrożenie życia,
- błędna identyfikacja pacjenta lub procedury,
- uszkodzenie ciała w wyniku zabiegu,
- pacjent otrzymał niewłaściwy lek,
- upadek pacjenta,
- opóźnienie w udzieleniu opieki.
Jak zgłosić zdarzenie niepożądane?
Zgłoszenie może złożyć:
- pacjent,
- członek rodziny lub opiekun,
- każdy pracownik szpitala.
Dlaczego warto zgłaszać zdarzenia?
Każde zgłoszenie pomaga nam:
- znaleźć przyczyny,
- podjąć odpowiednie działania naprawcze,
- wprowadzić rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo pacjentów.
Celem zgłoszenia jest poprawa jakości opieki, a nie szukanie winnych.
Czy muszę podawać swoje dane?
- Nie – zgłoszenie może być anonimowe,
- Jeśli zdecydujesz się podać swoje dane, będą one chronione i dostępne wyłącznie dla upoważnionego zespołu analizującego zgłoszenie.
Twoje zgłoszenie ma znaczenie – pomaga nam tworzyć bezpieczniejszy szpital.

