Strefa Pacjenta
W American Heart of Poland (AHP) pragniemy zapewnić pacjentom kompleksową, wielospecjalistyczną i nowoczesną opiekę medyczną.
Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, które pomogą podnieść jakość naszych usług. Opinie, sugestie, skargi czy wnioski można składać pisemnie lub ustnie bezpośrednio w siedzibie zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W tym celu w AHP zostało powołane stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
W sprawach dotyczących poszanowania praw pacjenta prosimy kontaktować się z Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
adres poczty elektronicznej: [email protected]
adres do korespondencji: Ul. Bolesława Chrobrego 4, 78-500 Drawsko Pomorskie
Instytucje, w których można składać skargi i wnioski:
adres: ul. Rakowiecka 26/3, 02-528 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Skargi i wnioski / Biuletyn Informacji Publicznej / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków
adres: ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin
adres poczty elektronicznej: [email protected]l
telefon: 91 425 11 90
adres: ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa
telefon: (22) 583 66 00
adres poczty elektronicznej: [email protected]
link do strony: Prawa dziecka – Rzecznik Praw Dziecka (brpd.gov.pl)
adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
adres poczty elektronicznej: [email protected]
Link do strony: Rzecznik Praw Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Telefon: 800 190 590 (czynna całą dobę- przez 7 dni tygodnia)
Link do strony: Telefoniczna Informacja Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Wnioskującym może być:
- pacjent,
- przedstawiciel ustawowy pacjenta,
- osoba upoważniona przez pacjenta
- po śmierci pacjenta:
- osoba upoważniona przez pacjenta za życia
- osoba, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym
- osoba bliska pacjentowi, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
Forma udostępniania dokumentacji medycznej pacjenta
- do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych
- poprzez sporządzenie wersji papierowej np. kopia, wyciąg, wydruk
- elektronicznie tj. poprzez e-mail, na nośniku
Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
- W celu usprawnienia procesu zachęcam do skorzystania z przygotowanych przez nas formularzy:
- WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta
- Gotowy wniosek można:
- składać w siedzibie, przesłać pocztą lub skanem na adres zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy
W celu uzyskania informacji dodatkowych, ewentualnych pytań prosimy o kontakt z Kierownikiem Administracyjnym, Sekretariatem zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy.
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych oferuje szybką, pozasądową ścieżkę do uzyskania rekompensat dla osób, które podczas pobytu w szpitalu uszczerbku na zdrowiu. Świadczenia FKZM przysługuje także bliskim pacjenta.
Szczegółowe informacja dotyczące Funduszu znajdują się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl).